Friday, January 27, 2012

MANUAL vs AUTO

salam everyone...walaupun dah terlambat tapi Happy Chinese New Year to all yang merayakan...may have a great life ahead =)..cuti-cuti Malaysia ni buat ape je..aku?cuti seminggu woo..isnin baru jejak balik ke kelas terchenta..muahahaha...

duduk rumah lama-lama adalah bosan okey...bila dah terbiasa dengan hidup di kelilingi kawan-kawan, merapu ntah pape, ketawa sakan tak hengat dunia...bila cuti lama sikit mula m'gelabah da..hahaha...nak keluar macam malas...lagipun sape lah yang nak keluar dengan aku ni..cheh ayat aku...mau sentap My Bulan kalau dengar...wakaka..ye weiii...Bulan dah dapat keje kat Melaka..senang sikit nak monitor...dasar queen aku ni..hahaha tak la...dia keje 7am-7pm kot...dah tu kawan-kawan aku yang masih belum jadi bini orang tinggal bape orang je lah..yang lain semua dah kena ikat...dengan anak lagi...koser aku nak ajak diorang keluar...jadi penunggu kat rumah je lah gamaknya...hehehehe...

berbalik kepada tajuk entry kita ya...hahaha..aku sekarang kira boleh di tahap 80% confident dah bawak kete...sebab bila selalu drive tak ada apa dah...best and gian lagi ada...hahaha..

kalau berdating sekarang naik kete Bulan's sister...kadang2 aku, kadang2 Bulan yang drive..nak confident nya pasal...harus dia jadi penumpang...boleh tahan gak mulut kalau aku buat salah pape..."duduk tengah2 pastu bawak slow, marah orang belakang"...dah tu gelabah ok..aku sakan je nak muncung kalau die cakap pape...hahahaha dasar manja!

tapi bila hari tu kena bawak wira terus confident aku di tahap yang m'banggakan..hahaha...terus macam "eh, ko bagi aku pakai manual je la,,,aku confident dah ni"....hahahahaha..mungkin sebab wira besor kot, mana aku pernah drive kete besar gedabak gitu lagi,selalunya kancil comel tu je...bila kena bawak si giant ni terus "aku lah umiey"....hahaha panggg!!! ;p...

most of the time aku memang drive manual...yang auto pun baru 3 kali kot, tu pun kete abg aku...selebihnya memang manual....so sekarang duk terpikir kalau nak beli kete nak auto ke manual...sekarang ni macam dah best bawak manual lak. sebab rasa macam best and....mencabar! yes...mencabar ye kawan2..part mencabar tu yang aku suka. lagi rasa nak bawak selalu...*poyos*...hehehe

ada jugak lah plan nak beli kete tapi entah bila...cuma sekarang otak ni memang nak kete je...senang nak gerak mana2..tak pun kot ada readers yang nak jual kete ke...padang bola aku tadahkan..hehe...yang paling penting keluar lah model kete ape pun kat atas jalan nu ha...kelisa jugak di hati...sebab cute...hehehehe...tapi myvi pun nak jugak..tamak!..haha..kawan aku baru je dapat kete...myvi kuning 1.5...hamek ko!...jeles aku...dah test drive dah pun...best gilak!..dia ar paksa aku bawak, sebab dia mohon KPLI hari tu dapat lak maktab Sarawak...dia kata "kang aku dah jauh tak dapat dah ko bawak kete aku"...hehe..

mana best?auto ke manual...auto ke manual...manual ke auto...emmm...okbai..hehe..

1 comment:

  1. auto lah. kalau manual penat kalau jam. serious lenguh kaki.

    ReplyDelete