Tuesday, July 26, 2011

sambung...sambung ;)

salam everyone..b'habuk2 dah blog ni tak update2..pada yang m'baca many many thanks..pada yang tak pun thanks jugak..as for me ada blog macam personal diary..yang boleh ade theme background..haha..ye ar,kalau book diary tu ko beli hitam sampai la lusuh kaler dia tu hitam jugak...kan..kalau blog..bosan2 boleh tukar background gunung ada percik2 air ke background corak abstrak ade pokok2 ek..=p..

untuk entry kali ni tak tahu nak citer pasal ape.sebab mood macam tak menjadi je lepas balik dari kampung halaman terchenta ni..macam2 dah dok bersarang dalam kepala ni..nak buat tu nak buat ni untuk kesenangan mak ayah tapi semua nya hanya mampu dirancang sebab belum officially jadi wanita berkerjaya...chet =)

pada yang usha blog ni tahu lah yang aku sekarang ni tengah amik lesen kete kan..belum habis2 lagi bai..rasa nak bakor je driving school tu..serius! sebab management sangat hancur..nak buat betul2 lah kan.jangan sampai nyusahkan orang..dah malas nak citer panjang2..sat gi keluar aura dragon ball..payah!

so nak dijadikan cerita sementara tunggu nak habiskan lesen kete ni aku keje sementara kat company best fren aku nye ayah..kat mane? tak boleh bagitahu..private & confidential..hahaha..tapi area KL lah..disebabkan aku bukan dalam bidang yang berkaitan so keje aku..dtg ofis baca surat khabar..lalala dida dida..tengok sana tengok sini (yang ni b'maksud tengok orang tu buat keje orang ni buat keje...bukan aku cek diorang buat ape..haha)..tiba time lunch makan..solat..sambung tengok sana sini..kalau perlu keluar teman boss pegi mana2 aku ikut then balik...senang tak??? hahahaha...ko ada?tapi serius rasa macam...ni aku sendiri rasa tau "mak ai minah ni..kalau datang setakat nak dok saja..tengok sini sana..baik tak yah datang"...hahaha..serius ar..sebab akak admin tu pun tak tahu nak bagi aku keje ape..tapi hari tu ada lah jugak tolong buat kan claim budak2 ni..punye lah suka sebab ada kerja..senyum sampai telinga sambil buat keje...hahahahha..

actually dalam tahun 2006 ke 2007 cam tu aku pernah keje situ sebulan kalau tak silap..sebab akak admin tu and dua-dua boss pegi haji..so aku and best fren aku ni-merangkap-boss-punye-anak keje kat situ ganti sekejap akak admin tu..so kerja kitorang angkat fon,buat invoice,delivery order,quotation..beli surat khabar..ha kira full set keje bahagian admin lah..tapi ada kelakar..bila tibe tang nak angkat fon...

kringg...kringg..(siap ada bunyi fon ni..hahaha)
aku: angkat lah ti
kawan aku: ko lah angkat mi
aku dan kawan aku: ko lah angkat

hahahahaha....lawak weyhhh..nak angkat tepon ofis pun susah kemain..macam nak kene sembah putera raja je..muahahaha...last sama ada aku atau kawan aku lah yang angkat kan..orang lain sibuk buat kerja..kang kalau yang kol lain macam dia mintak kitorang pass kat sapa2 yang dah lama kerja kat situ..tapi worth it lah..bila masuk balik ofis tu seminggu dua ni teringat balik semua tu..experience tu sangat mahal untuk dipandang rendah...kan..

family best fren aku ni memang aku dah lama kenal..since best fren aku ni aku kenal dari form 1 sampai lah masuk UIA pun sama2..cer kire..1999-2011..12 tahun,kan?..best fren aku ni dok KL tapi sekolah kat Melaka dulu. sejak aku dapat offer masuk UIA dari 2005 sampai la ni aku dok ngulang ke rumah dia je..kalau tak balik Melaka balik rumah dia.so memang rapat lah dengan family dia..like my own family..

and mak dia yang suruh aku keje sementara kat ofis diorang sementara aku habis kan lesen kete..thanks ummi and all the families..love u all sampai syurga..may Allah bless...

tolong lah cikgu driving school..saya nak cepat2 habiskan lesen ni,,nak keje kat melaka ni..saya cepuk cikgu kang..eh! salah..tak berkat kang aku belajau kete..saya suruh abang polis saya call cikgu ea..haaa..takut..takut...


No comments:

Post a Comment